پژوهش حاضر با هدف بررسی اهداف مدیریت آموزشی در مدارس با توجه به رویکردهای نوین انجام شد. مدیریت آموزشی، در بین سایر انواع مدیریتها از جایگاه ویژهای برخوردار است. اگر آموزش و پرورش هر جامعه در رأس همه مسائل جامعه باشد، مدیریت آموزشی نیز با همان منطق جایگاه مهمی در بهسازی و توسعه جامعه دارد. اهمیت و نقش مدیریت در کشور ما که از وسعت زیاد و موقعیت جغرافیایی و آب و هوای نسبتاً مناسب و سرشار از منابع طبیعی و نیروی انسانی بالقوه برخوردار ست و هم اکنون در حال بازسازی و نوسازی است، بیش از پیش احساس میگردد. اگر به سراغ مدارس موفق برویم تردیدی وجود ندارد که باید راز و رمز موفقیت و سرنخ کارآمدی آن مدارس را در مدیریت آن جست وجو کرد چرا که ما مدارس فراوانی داریم که ساختمان بزرگ و خوبی دارند اما موفق نیستند، ما مدارس فراوانی داریم که امکانات و تجهیزات خوبی دارند اما موفق نیستند. در این پژوهش از منابع کتابخانهای استفاده شد و به روش مروری انجام شد. با توجه به بررسی رویکردهای نوین در مدیریت آموزشی در مدارس، میتوان نتیجه گیری کرد که اهداف مدیریت آموزشی در مدارس علاوه بر انتقال دانش و مهارت به دانشآموزان، شامل توسعه ارتباطات بین اعضای مدرسه، ایجاد فضایی مطمئن و پویا برای یادگیری، تقویت هویت و تعهد دانشآموزان به مدرسه و توسعه مهارتهای اجتماعی و همکاری نیز میباشد. همچنین، رویکردهای نوین در مدیریت آموزشی، بر توسعه دانشآموزان از طریق فرآیند یادگیری فعال و بر پایه مشارکت، توجه دارند.