تیر 21 1402 payashahr آرشیو مجله و مقالات, دوره پنجاه 0
چکیده
تفکر انتقادی و خلاق بهعنوان یک هدف آموزشي ارزشمند هيچگاه در خلأ حاصل نميشود، بلکه حصول و بروز آن در ساحتهاي مختلف، مستلزم پيش بيني مجموعهاي از بسترها و شرایط اوليه است رشد تفکر انتقادی و خلاق یادگيرندگان، اصولاً بسترهاي لازم را براي رشد و پيشرفت جوامع انساني در ابعاد گوناگون فراهم کرده و در عين حال زمينه پویایي و نوآوري نهادهاي آموزشي و همراهي برنامههاي درسي آنها را با تغييرات و تحولات شتابان زمانه ایجاد ميکند. هدف از انجام پژوهش بررسی موانع رشد تفکر انتقادی و خلاق از دیدگاه مدیران ابتدایی شهرستان گلپایگان در پنچ سال اخیر می باشد. این تحقيق از نظر روش، توصيفي – پيمایشي است. جامعه آماري این تحقيق شامل کليه مدیران مدارس ابتدایی شهرستان گلپایگان میباشد نمونهگیری بهصورت هدفمند و تا رسیدن دادها به حد اشباع ادامه یافت و منجر به انتخاب 11 نفر از مدیران دوره ابتدایی شهرستان گلپایگان شد. برای حصول اطلاعات موردنیاز از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. زمان هر مصاحبه 90 دقیقه به طول انجامید. تحلیل دادهها از طریق کد گذاری و مقوله بندی و از روش تحلیل تفسیر انجام شد. نتایج نشان داد که کتب درسي، معلمان، امکانات مدرسه، زمان، مشکلات ساختاري، روش هاي ارزشيابي، فضاي آموزشي و خانواده بيشترین نقش را در موانع رشد تفکر انتقادی و خلاق دانش آموزان داشتند.
تیر 21 1402 0
تیر 21 1402 0
تیر 21 1402 0
تیر 21 1402 0
فروردین 26 1403 0
فروردین 25 1403 0
فروردین 25 1403 0
فروردین 25 1403 0
اسفند 29 1395 2
اسفند 21 1395 0
آذر 15 1399 12
مهر 12 1396 0
اسفند 29 1395 0
دی 11 1401 0
تیر 29 1396 0
دی 11 1401 0
فروردین 25 1403 0