تیر 18 1402 payashahr آرشیو مجله و مقالات, دوره پنجاه 0
یشرفت تحصیلی یک فرآیند رشدی یا تجمعی است و تحقیقات گسترده ای نقش باورهای خودکارآمدی عمومی و حوزه خاص را در یادگیری و پیشرفت خودتنظیمی، به ویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد بررسی قرار داده اند. به طور خلاصه،چنین تحقیقاتی نشان میدهد که باورهای خودکارآمدی بهعنوان یکی از مکانیسمهای خودتنظیمی عمل میکنند که بر انگیزه، عمل، و پردازش شناختی فرد حاکم است و همچنین فرآیندهای عاطفی، مانند اضطراب، که می توانند مانع از موفقیت شوند به عنوان مثال، یک خواننده توانا اما نه چندان مطمئن ممکن است بخشی از یک کتاب را با صدای بلند برای والدینش در خانه با سهولت و دقت بخواند، اما در مقابل معلم و همکلاسیهایش به سختی این کار را انجام دهد. در محیط تحصیلی، خودکارآمدی یکی از عوامل مهمی است که سهم عمدهای در موفقیت دانش آموزان دارد؛ زیرا بر انتخاب ها و اقدامات برای دستیابی به اهداف مورد انتظار تأثیر زیادی میگذارد. خودکارآمدی به عنوان باورها و قضاوتهای فرد به تواناییهای خود در انجام وظایف و مسئولیتها اشاره دارد. این مؤلفه بر بسیاری از جنبه های زندگی مثل گزینش اهداف، تصمیم گیری، میزان تلاش، سطح استمرار و پایداری و رویارویی با مسائل چالش برانگیز تأثیر دارد. با توجه به اهمیتی که مؤلفه خودکارآمدی و رشد آن در میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد، در پژوهش حاضر سعی برآن است به طور مفصل به روش کتابخانه ای و مطالعاتی به شرح آن پرداخته شود.
تیر 21 1402 0
تیر 21 1402 0
تیر 21 1402 0
تیر 21 1402 0
خرداد 26 1403 0
خرداد 25 1403 0
خرداد 25 1403 0
خرداد 25 1403 0
اسفند 29 1395 2
اسفند 21 1395 0
آذر 15 1399 12
مهر 12 1396 0
اسفند 29 1395 0
دی 11 1401 0
تیر 29 1396 0
دی 11 1401 0
خرداد 25 1403 0
خرداد 25 1403 0
خرداد 25 1403 0
خرداد 25 1403 0
خرداد 25 1403 0