پژوهش حاضر با هدف تاثیر روانشناسی مثبت نگر بر یادگیری ریاضی دانش آموزان ابتدایی انجام شد. روانشناسی مثبتگرا با تاکید بر سلامت و بهزیستی به ایجاد مداخلههای آموزشی جدید با هدف ارتقا بهزیستی در مدارس انجامیده است که باعث بهبود یادگیری و همچنین افزایش سطح بهزیستی دانشآموزان میشود. تحقیق انجام شده به شکل شبه آزمایشی و با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری این پژوهش همه دانشآموزان دختر پایه ششم شهر اهواز بود که در سال تحصیلی 1402-1401 در مدارس دولتی مشغول به تحصیل بودند. در پژوهش حاضر، ضریب اعتبار این آزمون با استفاده از آلفای کرونباخ 83/0 به دست آمد. برای تحلیلهای آماری از نرم افزار SPSS (نسخه 20) استفاده شد. برای تحلیل دادهها از آزمون تحلیل اندازه گیری مکرر چند متغیری استفاده شد. مقادیر به صورت میانگین ± انحراف معیار گزارش شد. نتایج یافتههای این مطالعه نشان داد که مداخله رواندرمانی مثبتگرا اثر مثبتی در افزایش بهزیستی داشته است.