در این مقاله، رابطهای میان هوش هیجانی و خودشکوفایی دانشآموزان مورد بررسی قرار گرفته است. هوش هیجانی به عنوان مفهومی پویا و اجتماعی، مورد توجه محققان و روانشناسان قرار گرفته است. این مقاله به بررسی دقیق این رابطه میپردازد و سعی شده است که با استفاده از منابع فارسی و انگلیسی، موضوع را به صورت جامع و دقیق بیان نماید. نتایج پژوهش نشان داد که هوش هیجانی میتواند به عنوان یک پیشبینیگر مهم برای خودشکوفایی دانشآموزان عمل کند. این نتایج میتوانند به معلمان و مشاوران تحصیلی کمک کنند تا بهترین راهبردها را برای توسعه هوش هیجانی و خودشکوفایی دانشآموزان انتخاب کنند و در نتیجه، پیشرفت تحصیلی و اجتماعی این افراد را بهبود دهند.