تیر 21 1402 payashahr آرشیو مجله و مقالات, دوره پنجاه 0
پژوهش حاضر از نوع اقدام پژوهی باعنوان چگونه می توانم مشکل کند نویسی دردرس املاء را دردانش آموزانم کاهش دهم. در نوشتار دانش آموزان مقطع ابتدایی ، مشکلات فراوانی مانندکند نویسی، کج نویسی، پر فشار نویسی، راست نویسی بیش از حد و موارد بسیار دیگری وجود داشته که مجموع این مشکلات کند نویسی نام می گیرد. کند نویسی سبب بروز مشکلات فراوانی در درس املا میشود و دانش آموزان را در انجام تکالیف ناتوان میسازد. اهميت درس املاء و وجود مشكلات فراوان کندنویسی در اين درس انگيزه اي شد كه اقدام پژوهی حاضر درجهت کاهش مشکل کندنویسی دونفر از دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مدرسه شهید آقایی ارجق منطقه ی لاهرود یک نفر دختر ویک نفر پسر که مشکل کندنویسی داشتند انتخاب شدند. این پژوهش ازنوع اقدام پژوهی می باشد. وبرای شیوه ی گردآوری اطلاعات از اسناد و مدارک، مصاحبه با والدین،مشاهده ی معلم درکلاس درس و استفاده از نظرات همکاران می باشداستفاده شد. و نحوه ی تحلیل داده ها مبتنی بر روش توصیفی- تحلیلی است.نتایج یافته های به دست آمده از این پژوهش نشان داد که با تقویت کردن عضلات انگشتان دست، روش صحیح گرفتن مداد در دست، روش درست فشار دادن قلم بر روی کاغذ، افزایش اعتمادبه نفس وانگیزه ی نوشتن و کاهش استرس در دانش آموزان باعث کاهش مشکل کندنویسی آنها شد.
تیر 21 1402 0
تیر 21 1402 0
تیر 21 1402 0
تیر 21 1402 0
فروردین 26 1403 0
فروردین 25 1403 0
فروردین 25 1403 0
فروردین 25 1403 0
اسفند 29 1395 2
اسفند 21 1395 0
آذر 15 1399 12
مهر 12 1396 0
اسفند 29 1395 0
دی 11 1401 0
تیر 29 1396 0
دی 11 1401 0
فروردین 25 1403 0