پژوهش حاضر با هدف بررسی روش های نوین برای آموزش زبان انگلیسی مقطع متوسطه با تمرکز بر ارتباطات و مهارت های ارتباطی انجام شد. کار گروهی یا کار به صورت دو نفره به دانشآموزان اجازه میدهد بدون احساس انزوا در فرآیند یادگیری زبان جدید، در مورد مطالب بحث، تمرین و تسلط پیدا کنند. اغلب اوقات، دانشآموزانی که با هم کار میکنند، در تمرین تسلط نسبت به اشتباهاتی که در دستور زبان خود مرتکب میشوند، احساس راحتی بیشتری میکنند. در یک دنیای ایده آل، قرار گرفتن روزانه در معرض زبان انگلیسی از طریق ارتباط منظم با انگلیسی زبانان در موضوعات مختلف، بهترین راه برای یادگیری روان صحبت کردن به زبان انگلیسی است. متأسفانه تعداد نسبتاً کمی از زبان آموزان انگلیسی فرصتی برای تمرین صحبت کردن در یک محیط واقعاً فراگیر دارند. تعجب آور است که چگونه بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از گذراندن سالها در یک کشور انگلیسی زبان با توانایی محدود انگلیسی زبان به خانه باز میگردند. نتایج نشان داد که رویکرد آموزش ارتباطی برای یک برنامه آموزش زبان که هدف آن ارائه صلاحیت ارتباطی است، توصیه می شود. سه نقش اصلی معلم در چارچوب رویکرد آموزش ارتباطی شامل معلم به عنوان یک تحلیلگر، یک مشاور و یک مدیر فرآیند گروه دیده می شود.