این مقاله به بررسی موانع یادگیری زبان عربی در متوسطه اول و دوم میپردازد. در ابتدا، نویسنده به توضیح اهمیت یادگیری زبان عربی در دوره متوسطه اول و دوم اشاره میکند و به بررسی موانع اصلی در یادگیری این زبان میپردازد. سپس، نویسنده به بررسی موانع زبانی و فرهنگی در یادگیری زبان عربی میپردازد. او به تحلیل موانعی مانند ناکافی بودن زمان درسی، نبود منابع آموزشی مناسب، نداشتن معلمان ماهر و متخصص در زبان عربی و عدم علاقه دانش آموزان به یادگیری زبان عربی اشاره میکند. در ادامه، نویسنده به بررسی راهکارهایی برای غلبه بر موانع یادگیری زبان عربی در متوسطه اول و دوم میپردازد. او به توجه به نیازهای دانشآموزان، استفاده از منابع آموزشی مناسب، ایجاد تفاوت در روشهای آموزشی، استفاده از تکنولوژی در آموزش و تدریس، و همکاری با دانشآموزان در ایجاد علاقه به یادگیری زبان عربی اشاره میکند. به طور خلاصه، این مقاله به بررسی موانع یادگیری زبان عربی در متوسطه اول و دوم پرداخته است و به تحلیل موانع اصلی در یادگیری این زبان، راهکارهایی برای غلبه بر این موانع و بهبود یادگیری زبان عربی در دوره متوسطه اول و دوم پرداخته است