ین پژوهش از لحاظ روش پژوهش، از نوع توصیفی_همبستگی بود. که با هدف بررسی رابطه اخلاق سازمانی مدیران مراکز یادگیری محلی با انگیزش یادگیری و مهارتهای زندگی سوادآموزان شهر مشهد انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه سوادآموزان به تعداد 1286 نفر و مدیران مراکز یادگیری محلی شهر مشهد به تعداد 17 نفر در سال 1399-1400 بود. بر اساس جامعه تحقیق، نمونهها نیز از دو گروه تشکیل شدند. گروه اول تمامی مدیران مراکز یادگیری محلی نواحی هفتگانه شهر مشهد و گروه دوم تعدادی از سوادآموزان این مراکز بودند که بر اساس جدول مورگان به تعداد 295 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامههای اخلاق سازمانی (CEP) توسط چونکو، وود و هونت (1989)، یادگیری تحصيلي هارتر (1981) و پرسشنامه مهارت زندگی شارلو (1987) استفاده شد. در بخش آمار توصيفي، تجزيه و تحليل دادهها با استفاده از شاخصهاي مرکزي همچون ميانگين و شاخصهاي پراکندگي هم چون انحراف معيار انجام شد، و در بخش آمار استنباطی از آزمون همبستگی و مدلهای رگرسیونی به همراه تحلیل معادلات ساختاری بر اساس مدل مفهومی پژوهش استفاده شد. برای به دست آوردن دادههای مندرج در هر جدول از خروجیهای24 Spss و Amos و برای ترسیم نمودارها از نرم افزارExce l استفاده شد. نتایج نشان داد که اخلاق سازمانی مدیران مراکز یادگیری محلی با انگیزش یادگیری و مهارتهای زندگی سوادآموزان شهر مشهد رابطه مثبت و معنادار دارد.